Omega-3 masne kiseline - zdravstvene koristi

Američka udruga za srce (The American Heart Association) preporučuje ljudima da jedu ribu (posebno masnu ribu) najmanje dva puta tjedno. Izvori masne ribe uključuju: Omega-3 masne kiseline - zdravstvene koristi

  • skušu
  • jezersku pastrvu
  • haringu
  • sardine
  • lososa
Sve gore spomenute masne ribe bogate su s dva oblika omega-3 masnih kiselina, a to su Eikozapentaenonska kiselina (kratica EPA) i Dokozaheksaonska kiselina (kratica DHA).

Omega-3 masne kiseline već odavna poznate su po dobrobitima za srce zdravih osoba, te onih s rizikom za obolijevanje od kardiovaskularnih bolesti.

The American Heart Association također preporuča da u prehranu uvrstimo hranu koja sadrži Alfa-linolensku kiselinu (kratica LNA) koja se u tijelu pretvara u omega-3 masne kiseline. Istraživanja još nisu pokazala kolika je koristi od uvođenja tog sastojka u prehranu. Potrebno je provesti više studija koje će pokazati uzročno-učinkovitu vezu između LNA i srčanih bolesti.

Donji prijedlozi su dobar vodič za uvođenje omega-3 masnih kiselina u prehranu:
  • pacijenti bez zabilježenih srčanih bolesti trebaju jesti različitu (najbolje masnu) ribu najmanje dva puta tjedno. Također u prehranu trebaju uključiti ulja i hranu bogatu LNA kao što su lanene sjemenke, biljno ulje, sojino ulje te orasi.
  • pacijenti sa zabilježenim bolestima srca trebaju konzumirati oko 1 g kiselina EPA i DHA dnevno, najbolje iz masnih riba. U dogovoru s liječnikom može se razmotriti mogućnost uzimanja tih kiselina u obliku kapsula.
  • pacijenti koji moraju smanjiti trigliceride trebaju uzimati 2 do 4 grama kiselina EPA i DHA dnevno u obliku kapsula, pod liječničkom paskom.
Ako uzimate više od 3 grama omega-3 masnih kiselina iz kapsula dnevno, trebate znati da zbog toga morate biti pod liječničkom paskom. The American Heart Association upozorava da povećani unos ovih kiselina može dovesti do krvarenja kod nekih osoba.

Način na koji omega-3 masne kiseline smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti još nije poznat i još uvijek ga proučavaju. Veliko epidemiološko istraživanje pokazuje da ljudi koji boluju od kardiovaskularnih bolesti mogu imati koristi od konzumiranja omega-3 masnih kiselina iz biljaka i morskog podzemlja.

Istraživanje je pokazalo slijedeće:
  • smanjuju rizik od aritmije, koji može dovesti do iznenadne smrti zbog srca,
  • smanjuju razinu triglicerida,
  • smanjuju rast aterosklerotičnog plaka,
  • smanjuju krvni tlak (vrlo malo).
Koliku količinu bi svaka osoba trebala uzimati još nije sasvim jasno. Studije preporučuju uzimanje kiselina EPA i DHA u količinama od 0.5 do 1.8 grama dnevno (kroz konzumaciju masne ribe ili dodadataka prehrani - kapsula) što značajno smanjuje rizik od smrti zbog srčanih bolesti i sličnih uzroka. Ukupni unos LNA kiseline trebao bi biti 1.5-3 grama dnevno, da bi bilo korisno.

Potrebno je više studija da bi se potvrdilo i definiralo koje su koristi za zdravlje od uzimanja omega-3 masnih kiselina kao prevencija težih kardiovaskularnih zdravstvenih problema.

The American Heart Association preporučuje povećani unos omega-3 masnih kiselina kroz hranu. Pacijenti s bolestima srčanih areterija možda nisu u mogućnosti steći dovoljno omega-3 samo kroz prehranu. Trebali bi konzultirrati svog liječnika radi uzimanja dodataka prehrani u obliku kapsula.

The American Heart Association također smatra da bi dodaci prehrani mogli pomoći osobama s visokim trigliceridima. Vaš liječnik trebao bi odrediti pravu dozu za vas.

Uvijek se sjetite potražiti kvalitetne dodatke prehrani s omega-3 masnim kiselinama, oslobođene kontaminata prije uzimanja.

Izvor: American Heart Association
Informacije u ovom članku nisu namijenjene tome da zamijene liječnički savjet ili zdravstvenu njegu. Molimo da konzultirate svog liječnika zbog dogovora u svezi specifičnih zdravstvenih stanja.
Autor: Connie Limon, predstavnica tvrtke Trilogy Independent.
Kvalitetne kapsule Omega-3 riblje ulje potražite na: Fishoilsite.com
Izvor članka: EzineArticles.com
Odabrala i prevela: Andrea Kostelić